دوره 8 (1402)
دوره 7 (1401)
دوره 6 (1400)
دوره 5 (1399)
دوره 4 (1398)
دوره 3 (1397)
دوره 2 (1396)
دوره 1 (1395)
تعداد مقالات: 7
روایت «ما» و «دیگران» در شعری از الیاس علومی
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 23-9
چکیده
نوشته حاضر به بررسی شعری از الیاس علوی، شاعر معاصر و فارسی زبان افغانستان می پردازد. بیشترتحلیل بلاغی مجموعه اشعار محمّد علی بهمنی بر مبنای مولفه های هنجارگریزی معنایی
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 40-24
چکیده
یکی از موارد برجسته سازی در شعر، هنجار گریزی معنایی است. بیشترکارکردهای بلاغی- هنری ضمایر اشارة «این» و «آن» در شعر حافظ
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 58-41
چکیده
بیشتربررسی تنوع کاربرد نماد در اشعار کودکانه جعفر ابراهیمی
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 72-59
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی و رمزگشایی نمادهای بهکار رفته در اشعار کودکانه جعفر ابراهیمی است؛ برای دستیابی به هدف تحقیق، پس از مراجعه به منابع و مآخذ مرتبط با موضوع تحقیق، اطلاعات مورد نیاز، سندکاوی و فیشبرداری شده و با استفاده از روش توصیفی – تحلیلی مورد بررسی قرار گرفته است. «نماد» از هنریترین صور خیال است که تصاویر ذهنی ... بیشتربررسی موسیقی بیرونی وکناری غزلهای بابافغانی و وحشی بافقی
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 95-73
چکیده
بابافغانی و وحشی بافقی، دو شاعر غزلسرا هستند که هریک، بهنوعی سبکساز و در تاریخ غزل فارسی و تأثیرگذار بودهاند. ازاینرو برای راهیابی به طرز غزل آنها، این مقاله به بررسی موسیقایی شعر، یعنی و قافیه و ردیف، در غزلهای این دو سخنور میپردازد. بدین منظور پس از ذکر مقدمهای درباره اهمیت و تأثیر این دو در تحول ... بیشتربررسی و تحلیل داستان شیر، روباه و الاغ کلیله و دمنه از دیدگاه روایتشناسی لینتولت
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 110-96
چکیده
کلیله و دمنه مشتمل بر مجموعه روایتهایی است که قهرمانان اصلی آن یعنی حیوانات دارای نقش و صفات انسانی هستند. همین ویژگی کلیله و دمنه بستر مناسبی جهت بررسی و تحلیل ظرایف و دقایق داستانهای آن از منظر روایتشناسی ایجاد میکند. بر همین اساس پژوهش حاضر با استفاده از روایتشناسی لینتولت به بررسی روایت «شیر، روباه و الاغ» کلیله ... بیشترروش تحلیل فرآیند و کاربرد آن در طبقهبندی آرایههای شعری
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 130-111